- Menu BIP
- Informacje
- Aktualności
Aktualności
-
Zarządzenie Wójta Gminy Lubsza
w sprawie informacji o wynikach konsultacji z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami , o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1491)
Do pobrania: zarządzenie o wynikach konsultacj organizacje pozarządowe.pdf (139,60KB)
-
Ogłoszenie
Sesja Rady Gminy Lubsza odbędzie się w dniu 20 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w Domu Ludowym w Lubszy
-
Zarządzenie Wójta Gminy Lubsza
w sprawie: konsultacji z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025
Do pobrania: Zarządzanie w sprawie konsultacji Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.pdf (123,73KB) Załączniki do Zarzadzenia WG - program współpracy na 2025.pdf (259,43KB)
-
Ankieta dot. opracowania Strategii Rozwoju Gminy Lubsza na lata 2025-2035
Szanowni Mieszkańcy Gminy Lubsza,
W związku z rozpoczęciem prac nad opracowaniem Strategii Rozwoju Gminy Lubsza na lata 2025-2035 zwracamy się z prośbą do Państwa, jako mieszkańców gminy, o podzielenie się swoimi uwagami, spostrzeżeniami oraz pomysłami na zmiany, jakie mogą w najbliższych latach wpłynąć na jakość życia w gminie. Dokument ten będzie określał cele i kierunki rozwoju w odniesieniu do dynamicznie zmieniających się uwarunkowań. Strategia stanowić będzie podstawę do kreowania oraz wzmacniania rozwoju społecznego, gospodarczego i przestrzennego Gminy Lubsza, a także będzie ważnym instrumentem dla pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację działań prorozwojowych. Państwa opinie oraz sugestie stanowić będą kluczowy element procesu planowania rozwoju.
Z góry dziękujemy za udział w badaniu.
https://ankieta.deltapartner.org.pl/gmina_lubsza_mieszkancy_ ;
Do pobrania:
Ankieta_Lubsza.docx (157,70KB) Ankieta_Lubsza.pdf (306,09KB)
-
Zarządzenie Wójta Gminy Lubsza
w sprawie informacji o wynikach przeprowadzonych konsultacji społecznych dotyczących projektu Uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Lubsza
Do pobrania: zarządzenie -wynik konsultacji statut.pdf (71,68KB)
-
Program "Aktywny rodzic" już od 1 października. Rodzice dzieci do 3 roku życia mogą liczyć na nowe świadczenia!
Uprzejmie informuję mieszkańców, że od 1 października wystartował program "Aktywny rodzic", który wprowadził trzy nowe świadczenia.
Pierwsze świadczenie to „aktywni rodzice w pracy”. Kierowane jest do aktywnych zawodowo rodziców dziecka w wieku od 12 miesiąca życia do 35 miesiąca życia. Świadczenie 1500 zł miesięcznie przekazywane będzie przez okres 24 miesięcy. W przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności to jest kwota 1900 zł miesięcznie.
Drugie świadczenie „aktywnie w żłobku” zastąpi obecnie funkcjonujące i zdecydowanie mniej korzystne dofinansowanie obniżenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna, które przysługuje obecnie w wysokości do 400 zł miesięcznie. Świadczenie „aktywnie w żłobku” jest kierowane do rodziców dzieci uczęszczających do instytucji opieki nad dzieci do lat 3. - tj. żłobka, klubu dziecięcego albo dziennego opiekuna i będzie przysługiwało w wysokości do 1500 zł miesięcznie na dziecko lub do 1900 zł miesięcznie na dziecko niepełnosprawne. Jednak nie więcej niż wysokość opłaty, jaką rodzic ponosi za pobyt dziecka w instytucji opieki. To świadczenie nie będzie wypłacane bezpośrednio wnioskującemu rodzicowi, ale powędruje do miejsca, w którym przebywa maluch i obniży rodzicowi opłatę za pobyt.
Trzecie świadczenie to „aktywnie w domu” . To z kolei zastąpi dotychczas funkcjonujący i mniej korzystny, gdyż nie przysługujący na pierwsze dziecko, rodzinny kapitał opiekuńczy. Świadczenie „aktywnie w domu” przysługiwało na każde dziecko w rodzinie w wieku od 12 do 35 miesiąca życia i będzie wypłacane w wysokości 500 zł miesięcznie przez 24 miesiące. Jest to wsparcie kierowane do tych rodziców dzieci, którzy nie będą uprawnieni lub z własnej woli nie zdecydują się na skorzystanie ze świadczenia „aktywni rodzice w pracy” lub „aktywnie w żłobku”, gdyż w szczególności pozostaną nieaktywni zawodowo lub ich dziecko nie uczęszcza do instytucji opieki.
Rodzice sami zdecydują o tym z jakiego świadczenia będą korzystać i co ważne, możliwa będzie wielokrotna zmiana decyzji w trakcie trwania programu, tzn. rezygnacja z jednej formy wsparcia i przejście na drugą. Ważne jest jednak, że na to samo dziecko za dany miesiąc może być wypłacone tylko jedno świadczenie. O wypłatę świadczenia należy wnioskować w formie elektronicznej do Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W związku z nowym świadczeniem zostaną uchylone przepisy dotyczące wypłaty świadczenia RKO przy jednoczesnym zachowaniu praw nabytych, tj. zagwarantowaniu rodzicowi prawa do zachowania wcześniej przyznanego rodzinnego kapitału opiekuńczego z możliwością przejścia przez tego rodzica na nowe świadczenie, które będzie dla niego korzystniejsze (np. aktywni zawodowo rodzice pobierający rodzinny kapitał opiekuńczy będą mogli zrezygnować z tego świadczenia i ubiegać się o świadczenie "Aktywni rodzice w pracy").
Wójt
Michał Marek
-
Zgłaszanie szkód w uprawach rolnych - powódź
Urząd Gminy w Lubszy informuje, że poszkodowani rolnicy mogą składać pisemne wnioski o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych tegoroczną powodzią.
Wypełniony wniosek oraz załączona do wniosku zgoda na przetwarzanie danych osobowych, niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód muszą być czytelnie podpisane przez właściciela gospodarstwa lub jego pełnomocnika.
Do składanego wniosku rolnik dołącza kserokopię wniosku o płatności bezpośrednie celem weryfikacji informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego za rok 2024, a w przypadku posiadania w gospodarstwie zwierząt, należy dołączyć także zaświadczenie o ilości zwierząt wydane przez ARiMR.
Powierzchnia upraw w protokole z szacowania szkód musi być zgodna z powierzchnią upraw deklarowanych dopłat do ARiMR za 2024 r.
Wnioski można pobrać w Sekretariacie Urzędu Gminy w Lubszy, ul. Brzeska 16, 49-313 Lubsza lub w pokoju nr 12
Wypełniony wniosek należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres tut. Urzędu Gminy.
Wójt Gminy Lubsza - Michał Marek
Materiały do pobrania: Wniosek_o_szacowanie_strat_2024.pdf (471,86KB) Wniosek_o_szacowanie_strat_2024.docx (36,58KB)
-
Zarządzenie Wójta Gminy Lubsza
w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących projektu Uchwały Rady Gminy Lubsza w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Lubsza
Do pobrania: Zarządzenie WG_konsultacje zmian statutu gminy_zał.pdf (109,81KB)
-
Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Działania 5.10 EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
W dniu 24.09.2024 r. dodano informacja o wyborze Partnera.pdf (273,21KB)
Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Priorytetu 5 Fundusze Europejskie wspierające opolski rynek pracy i edukację programu regionalnego, Działanie 5.10 Edukacja włączająca. Wniosek projektowy składany jest w odpowiedzi na konkurs Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021 - 2027, ogłoszonego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu.
Gmina Lubsza ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach Działania 5.10 Edukacja włączająca. Wybór partnera w projekcie następuje zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w tym wybór partnera spoza sektora finansów publicznych - zgodnie z art. 39 ust. 1-4 ww. ustawy.
I. Cel projektu:
Celem projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
II. Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:
Projekt zawiera działania w obszarach:
- Bezpośrednie wsparcie dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach edukacji włączającej w zakresie:
- zapewnienia pełnego dostępu do edukacji ogólnodostępnej, w tym w szczególności wsparcie dla dzieci i uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie m.in. poprzez zapewnienie usług asystenckich, nauczania wspomaganego,
- wsparcia psychologicznego dla dzieci i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym, będących w sytuacji kryzysowej bądź traumatycznej, adaptujących się w nowym środowisku, mających za sobą niepowodzenia edukacyjne, w tym wsparcie z zakresu radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałania negatywnym skutkom izolacji społecznej, depresji, zaburzeniom lękowym, samobójstwom czy uzależnieniom behawioralnym,
- wsparcia dzieci i uczniów wybitnie uzdolnionych, szczególnie z grup w niekorzystnej sytuacji, m.in. z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, mieszkających na obszarach zmarginalizowanych i/lub wiejskich, z rodzin migranckich i społeczności romskiej.
- Wdrażanie i upowszechnianie:
- wypracowanego w ramach PO WER Modelu Dostępnej Szkoły (MDS) w celu poprawy dostępności szkół podstawowych poprzez eliminowanie barier w różnych obszarach: architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym, związanym z organizacją, procedurami i zatrudnieniem oraz kompetencjami kadry.
- standardów pracy i usług asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami (ASPE), wypracowanych w ramach projektu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych - pilotaż” w przedszkolach i szkołach,
- zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD – universal learning design)
- Podnoszenie kompetencji kadr pedagogicznych (kursy, szkolenia, studia, doradztwo) w zakresie edukacji włączającej, w tym m.in. kształcenie w ramach pedagogiki specjalnej.
- Współpraca i inicjatywy z zakresu edukacji włączającej, mające na celu umożliwienie integracji dzieci i uczniów, wymianę doświadczeń i dostosowanie szkół/przedszkoli do potrzeb uczniów ze SPE, w tym z zaangażowaniem organizacji pozarządowych (np. szkoła podstawowa z terenów wiejskich ze szkołą miejską, szkoła zawodowa z uczelnią, szkoła ogólnodostępna ze szkołą specjalną).
- Wdrożenie szkół i placówek do pełnienia roli lokalnego centrum integracji i włączenia.
III. Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:
- Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Gminy Lubsza obejmujące przypisane we wniosku o dofinansowanie zadania/pozycji, ustalone na etapie przygotowania części budżetowych oraz opisowych projektu.
- Gmina Lubsza zastrzega, że szczegółowy zakres projektu ustalony zostanie na etapie jego przygotowania i może obejmować wyłącznie wybrane działania zgodnie z potrzebami określonymi na etapie diagnozy sytuacji problemowej.
Nie przewiduje się udziału finansowego Partnera w ramach kosztów pośrednich.
IV. Wymagania wobec partnera:
- Partner musi posiadać doświadczenie w zakresie edukacji włączającej oraz dysponować odpowiednim potencjałem osobowym zdolnym do realizacji zadań przewidzianych w projekcie.
V. Zgłoszenie powinno zawierać:
- Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z edukacją włączającą.
- Opis udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji dzałań określonych w pkt. III a)
- Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie edukacji włączającej wraz z ich krótkim opisem.
- Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach.
- Informację o możliwości zagwarantowania przez Partnera wkładu własnego w regulaminowej wysokości – tj. 5% wraz z informacją o źródle wkładu własnego oraz jego formie (pieniężna lub niepieniężna)
- Deklarację gotowości przygotowania wszelkiej niezbędnej dokumentacji wymaganej do podpisania umowy o dofinansowanie projektu.
- Dokumenty potwierdzające status prawny kandydata na partnera i umocowanie osób go reprezentujących.
- Oświadczenie, o nie podleganiu wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności: art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.); lub wobec których orzeczono zakaz dostępu do środków funduszy europejskich na podstawie odrębnych przepisów:
a) art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745);
b) art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2020 r., poz. 358 z późn. zm.).
Zgłoszenie powinno wpłynąć na formularzu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
VI. Opis kryteriów branych pod uwagę w wyborze partnera
- Spełnienie wymogów formalnych (oświadczenia o których mowa w pkt V e – V g.)
- Przedstawienie koncepcji udziału partnera w projekcie w formie rozmowy osobistej, uwzględniając punkt II oraz III ogłoszenia o naborze. Po spotkaniu Wnioskodawca, tj. Gmina … przygotowuje notatkę z rozmowy (stanowiącą załącznik nr 2 do Ogłoszenia o naborze partnera). Max. 50 pkt
- Przedstawienie koncepcji udziału partnera w projekcie w formie pisemnej. Koncepcja musi spełniać następujące wymagania:
- opierać się na należycie przeanalizowanym stanie faktycznym;
- posiadać czytelne odniesienia do dokumentów źródłowych, przepisów prawa;
- zawierać prezentację zaplanowanych w ramach projektu działań;
- zawierać jasno sformułowane podsumowanie, w którym zostaną zawarte wnioski z przeprowadzonej analizy. Max. 50 pkt
- Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z edukacją włączającą. Max. 30 pkt
- Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie edukacji włączającej wraz z ich krótkim opisem. Max. 30 pkt.
- Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach. Max. 10 pkt.
- Informacja o możliwości zagwarantowania przez Partnera wkładu własnego w regulaminowej wysokości – tj. 5% wraz ze wskazaniem jego źródła oraz z informacją o jego formie (pieniężna lub niepieniężna). Max. 30 pkt.
VII. Termin składania ofert
Oferty w formacie .doc., docx. lub .pdf należy przesłać w terminie do 21 dni od daty ogłoszenia naboru (tj. do dnia 23.09.2024r. na adres e-mail: lubsza@lubsza.ug.gov.pl
Gmina Lubsza zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru na każdym etapie bez podawania powodu.
FORMULARZ – załącznik nr 1
Nazwa instytucji/organizacji:.
Adres:
Numer KRS:
Numer NIP:
tel.:
e-mail:
Osoba wyznaczona do kontaktu: (imię, nazwisko, telefon kontaktowy, e-mail):
Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z edukacją włączającą.
Opis udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a) ogłoszenia o naborze partnera.
Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie edukacji włączającej wraz z ich krótkim opisem.
Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projekcie.
Informację o możliwości zagwarantowania przez Partnera wkładu własnego w regulaminowej wysokości – tj. 5% wraz z informacją o źródle wkładu własnego oraz jego formie (pieniężna lub niepieniężna)
Data :
Podpis i pieczęć:
NOTATKA ZE SPOTKANIA DOTYCZĄCEGO KONCEPCJI UDZIAŁU PARTNERA W PROJEKCIE (wypełniana przez Wnioskodawcę – Gminę Lubsza – załącznik nr 2)
Nazwa instytucji/organizacji, z którą przeprowadzono rozmowę
Adres:
Numer KRS:
Numer NIP:
tel.:
e-mail:
Osoba wyznaczona do kontaktu: (imię, nazwisko, telefon kontaktowy, e-mail):
Wnioski ze spotkania:
Data :
Podpis i pieczęć:
- Bezpośrednie wsparcie dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach edukacji włączającej w zakresie:
-
Ogłoszenie
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE BEZPOŚREDNIEGO ZAWARCIA UMOWY NA ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE PUBLICZNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO