Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

1.      Do  zakresu  działania  i  kompetencji  kierownika  należy : 

1)         przyjmowanie oświadczeń  wynikających z  przepisów  ustawy  -  kodeks  rodzinny  i  opiekuńczy  oraz ustawy  prawo  o  aktach  stanu  cywilnego ,

2)         wydawanie  decyzji  przewidziane  w  ustawach  -  prawo  o  aktach  stanu  cywilnego  i  kodeks  rodzinny  i  opiekuńczy  ,

3)         prowadzenie  księgi  aktów  urodzeń ,  małżeństwa  i  zgonów  , dokonywanie  wzmianek  dodatkowych  i  przypisów  ,  wystawianie  stosownych  zaświadczeń ,

4)         sporządzanie  aktów  małżeństwa  na  podstawie  zaświadczeń przekazanych  przez  Kościoły  i  Związki  Wyznaniowe ,

5)         sporządzanie  aktów   urodzeń  i  zgonów ,

6)         prowadzenie  archiwum  USC ,

7)         prowadzenie obsługi  mieszkańców  Gminy  w  zakresie  przyjmowania  podań  o  wydanie  paszportu ,

8)         wydawanie  dokumentów  stwierdzających  tożsamość ,

9)         udzielanie  stronom  i  instytucjom  ,  które  udowodnią  swój  interes  prawny    wszelkich  informacji z  archiwum  dokumentów  dowodowo – osobowych ,

10)      wydawanie  pozwoleń  na  zgromadzenia  publiczne  ,

11)      udzielanie  pozwoleń  na  prowadzenie  zbiórek  publicznych .

12)     Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

13)     Współdziałanie z jednostkami opieki zdrowotnej w zakresie ochrony zdrowia mieszkańców Gminy,

14)     współpraca z instytucjami i organizacjami w zakresie dot. przeciwdziałania patologiom społecznym oraz pomocy rodzinie.