- Menu BIP
- Informacje
- Referaty i ich zadania
- Stanowisko ds. organizacyjno- kadrowych
Stanowisko ds. organizacyjno- kadrowych
- Przy znakowaniu akt używa się symbolu “Org”
- Podstawowy zakres działania obejmuje :
1) Współpraca z Delegaturą Wojewódzką Krajowego Biura Wyborczego w Opolu w zakresie przeprowadzenia w Gminie wyborów do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, wyborów do organów samorządu terytorialnego, oraz referendum.
2) Prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków.
3) Prowadzenie rejestru upoważnień Wójta Gminy wynikających z ustawy o samorządzie gminnym.
4) Prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych oraz dyrektorów szkół i przedszkoli.
5) Przygotowywanie dokumentów dotyczących postępowania kwalifikacyjnego na wolne stanowiska urzędnicze.
6) Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowisku urzędniczym.
7) Występowanie do Krajowego Rejestru Karnego o udzielenie informacji o osobie dla pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowisku urzędniczym.
8) Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym, odznaczeniami, nagradzaniem i oceną dyrektorów szkół i przedszkoli.
9) Prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych, wynikających z ustawy o samorządzie gminnym.
10) Prowadzenie teczek akt osobowych pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych powołanych przez Wójta Gminy.
11) Załatwianie spraw związanych z przejściem pracowników na emeryturę lub rentę.
12) Załatwianie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom należnych nagród jubileuszowych.
13) Sporządzanie planu urlopów pracowników Urzędu, prowadzenie kart urlopowych oraz nadzór nad wykorzystaniem przez pracowników urlopów: wypoczynkowego, okolicznościowego i szkoleniowego.
14) Prowadzenie spraw szkoleń i dokształcania kadr Urzędu.
15) Organizowanie okresowych badań pracowników Urzędu.
16) Organizowanie niezbędnych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
17) Prowadzenie listy obecności pracowników Urzędu.
18) Wydawanie i prowadzenie ewidencji legitymacji ubezpieczeniowych, oraz ich aktualizacja.
19) Ustalenie kapitału początkowego dla osób urodzonych po 31.12.1948 r. zgodnie z ustawą o emeryturach i rentach z funduszu Ubezpieczeń społecznych.
20) Prowadzenie spraw związanych z używaniem do celów służbowych własnego samochodu osobowego pracownika.
21) Przyjmowanie i wydawanie dokumentów związanych z procesem zatrudnienia, świadczenia pracy i ustania stosunku pracy.
22) Wydawanie świadectw pracy oraz innych zaświadczeń dot. przebiegu zatrudnienia osobom, których teczki akt osobowych są w posiadaniu Urzędu.
23) Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań gminy zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
24)Udział w przekazywaniu stanowisk.