- Menu BIP
- Informacje
- Referaty i ich zadania
- Stanowisko ds. księgowości budżetowej
Stan. ds. księgowości budżetowej należy:
Do podstawowego zakresu działania stan. ds. księgowości budżetowej należy:
1) opracowywanie projektu budżetu,
2) sporządzanie okresowych informacji o realizacji budżetu,
3) sporządzanie bilansów rocznych,
4) opracowywanie projektów uchwał organów Gminy dot. uchwalenia i zmian w budżecie ,
5) kontrola przestrzegania dyscypliny budżetowej,
6 obsługa finansowo – księgowa Urzędu,
7) sporządzanie sprawozdań statystycznych i finansowych w zakresie budżetu,
8) prowadzenie rachunkowości i urządzeń księgowych w zakresie opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu , dzierżawy oraz sprzedanych nieruchomości,
9) egzekucja należności finansowych – budżetowych,
10) nadzór i kontrola finansowa w gminnych jednostkach organizacyjnych,
11) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków trwałych,
12) planowanie i rozliczanie wydatków na ubezpieczenia społeczne,
13) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami Skarbowymi.