- Menu BIP
- Informacje
- Referaty i ich zadania
- Stanowisko ds. gospodarki przestrzennej i dróg
Stanowisko ds. gospodarki przestrzennej i dróg
1. Przy znakowaniu akt używa się symbolu GPD
2. Podstawowy zakres działania obejmuje:
1) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych , w szczególności zarządzanie drogami gminnymi , w tym :
- prowadzenie ewidencji dróg
- planowanie i finansowanie budowy , modernizacji , utrzymania i
ochrony dróg gminnych ,
- orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej,
- przygotowywanie decyzji na zajęcie pasa drogowego
2) sporządzanie projektów założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów,
3) przygotowywanie uchwał Rady o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ,
4) przygotowanie uchwał Rady i współdziałanie z gminami sąsiednimi w przypadku konieczności sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla zespołu gmin lub ich części,
5) przygotowywanie materiałów związanych z podjęciem prac planistycznych związanych ze sporządzeniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ,
6) przygotowanie uchwały Rady o przyjęciu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
7) przygotowywanie wniosków w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie ocen , analiz i zebranych wniosków,
8) udostępnianie zainteresowanym miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do wglądu oraz na wniosek zainteresowanego sporządzanie wyrysów i wypisów z planu ,
9) prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego , gromadzenie materiałów związanych z tym planem i przechowywanie oryginałów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego ,
10) przekazywanie wojewodzie i staroście kopii uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
11) Wydawanie decyzji dotyczących opłat związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w uchwalonym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i sporządzanie okresowej (rocznej) informacji o wydanych decyzjach.
12) Prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniem od gminy, w związku z obniżeniem wartości nieruchomości, spowodowanej uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
13) Prowadzenie spraw związanych z pobieraniem jednorazowych opłat w przypadku zbycia nieruchomości, której wartość wzrosła w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
14) Współdziałanie z Referatem Finansowym w zakresie ewidencji zmian gruntowych, oraz egzekwowanie dostarczania przez Notariusza umowy zbycia nieruchomości w formie aktu notarialnego.
15) przygotowywanie decyzji administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu , uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z właściwymi organami ,
16) stwierdzanie w drodze decyzji o wygaśnięciu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadkach określonych w ustawie,
17) przygotowanie dokumentacji zamówień z wolnej ręki zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych i uzasadnienie zastosowania trybu zamówienia.
18) wydawanie decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości
19) udział w przygotowaniu aplikacji o fundusze UE i środki krajowe.