URZĄD STANU CYWILNEGO
- Przy znakowaniu akt używa symbolu “USC”
- Do zakresu działania i kompetencji kierownika należy :
1) przyjmowanie oświadczeń wynikających z przepisów ustawy - kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz ustawy prawo o aktach stanu cywilnego ,
2) wydawanie decyzji przewidziane w ustawach - prawo o aktach stanu cywilnego i kodeks rodzinny i opiekuńczy ,
3) prowadzenie księgi aktów urodzeń , małżeństwa i zgonów , dokonywanie wzmianek dodatkowych i przypisów , wystawianie stosownych zaświadczeń ,
4) sporządzanie aktów małżeństwa na podstawie zaświadczeń przekazanych przez Kościoły i Związki Wyznaniowe ,
5) sporządzanie aktów urodzeń i zgonów ,
6) prowadzenie archiwum USC ,
7) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość ,
8) udzielanie stronom i instytucjom , które udowodnią swój interes prawny wszelkich informacji z archiwum dokumentów dowodowo – osobowych ,
9) organizowanie uroczystości związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim,
10) wydawanie pozwoleń na zgromadzenia publiczne ,
11) udzielanie pozwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych .
12) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
13) Współdziałanie z jednostkami opieki zdrowotnej w zakresie ochrony zdrowia mieszkańców Gminy.